Hó- és zivatarlesen
Sat24 animált mûholdkép
Európai radarképek
Kedves fórumozók!
Egy újabb fejlesztés nyomán az alábbi változás állt be a szakmai fórumok használatával kapcsolatban: A "Hó- és zivatarlesen" valamint a "Hosszútávú esélylatolgatások" fórumok használata ezentúl az ú.n. szakmai joghoz van kötve.
Részleteket ld. a Metnet szabályzat I/7. pontjában.
Módosítva: 2009.07.18
Európai radarképek
Kedves fórumozók!
Egy újabb fejlesztés nyomán az alábbi változás állt be a szakmai fórumok használatával kapcsolatban: A "Hó- és zivatarlesen" valamint a "Hosszútávú esélylatolgatások" fórumok használata ezentúl az ú.n. szakmai joghoz van kötve.
Részleteket ld. a Metnet szabályzat I/7. pontjában.
Módosítva: 2009.07.18
Engem az érdekel, hogy a mai -1.5 fokban eltûnt tegnapi lepel pótlódik-e éjjel -.) Ha lenne mondjuk vmi csoda (átvonuló hózápor vagy bármi) folytán 2-3-4 cm hó itt, szép hideg lehetne holnap estétõl. Pláne ha ma mondjuk 2-3 felé kiderül az ég és úgy is marad.
Egyébként már -6.2 van.
Egyébként már -6.2 van.
Igen, a teljesen megszûnõ hidegpárnás felhõzet és a gyenge szél megtette hatását, gyorsan süllyed itt a T. Miközben a Dunántúl nagy részén -2, -3 fok a jellemzõ. És közben észak felõl Bp felé is közeledik újabb felhõzet....
Lehet, hogy végül -4, -12°C között lesz a Tmin az országban, kérdés a súlypont hol lesz
Lehet, hogy végül -4, -12°C között lesz a Tmin az országban, kérdés a súlypont hol lesz

A -6, -11 fokos minimum szerintem is túl alacsony a köv. éjszakára. Hiába folyik a hidegadvekció 850 hPa-on, az átkeveredés hatására 2 méteren nem valószínû ilyen hideg, még akkor sem ha felszínközelben nem lesz túl erõs szél. Leginkább a -4, -7 fokot tartom reálisnak az ország legnagyobb részén, -10 fok körül max néhol a szélcsendes völgyekben az Északi középhegységben... Meglátjuk 
Mindenesetre épp emiatt sem módosítottam a Szolnoki -5 fokomat az elõrejelzési versenyben

Mindenesetre épp emiatt sem módosítottam a Szolnoki -5 fokomat az elõrejelzési versenyben

Ez a reggeli elõrejelzés délutánra és holnapra szól és jobbat nem tudnék én sem.Amit írtam az a reggeli helyzetre és elõrejelzésére szorítkozik.Ránézek néhány oldalra (a metneten kívül az OMSZ,amsz,idõkép,eumet stb. oldalakat is nézem,ha az idõm engedi) és fél országra kiterjedõ hószállingózást,helyenként havazást láttam és megmaradó hórétegrõl is írtak.Debrecen környékén a radar is jelezte.Ennek elõrejelzésére gondoltam.
Sajnos már jeges útról én is lecsúsztam kocsival,sajnos a száraz utat helyenként felváltó síkos szakaszok(fõleg kanyarban,ahogy velem is történt)nagyon veszélyesek.Tulajdonképpen ezeket ha elõrejelezheténk sem javulna a baleseti statisztia.Van rengeteg súlyos baleset jó látási és útviszonyok mellett,lehet,hogy ez veszélyesebb,hisz nem ad veszélyérzetet.Mindenesetre a veszéyjelzések kiadása(köd,hó,vihar,zivatar stb.)nem hiszem én sem,hogy befolyásolja a kárstatisztikákat...
Az éjjelre a mostani -1 fokok tükrében én nem várok olyan hideget,mint amit a(nem csak metnetes)elõrék adnak,vagyis -6- -11 fokot.Szerintem a front elég lassú és ad havat az éjjel,tehát nem hûl le még olyan erõsen.
Sajnos már jeges útról én is lecsúsztam kocsival,sajnos a száraz utat helyenként felváltó síkos szakaszok(fõleg kanyarban,ahogy velem is történt)nagyon veszélyesek.Tulajdonképpen ezeket ha elõrejelezheténk sem javulna a baleseti statisztia.Van rengeteg súlyos baleset jó látási és útviszonyok mellett,lehet,hogy ez veszélyesebb,hisz nem ad veszélyérzetet.Mindenesetre a veszéyjelzések kiadása(köd,hó,vihar,zivatar stb.)nem hiszem én sem,hogy befolyásolja a kárstatisztikákat...

Az éjjelre a mostani -1 fokok tükrében én nem várok olyan hideget,mint amit a(nem csak metnetes)elõrék adnak,vagyis -6- -11 fokot.Szerintem a front elég lassú és ad havat az éjjel,tehát nem hûl le még olyan erõsen.
Sikerült a mai havazásokat megint nem elõrejelezni.Szerintem teljesen mindegy,hogy frontális,konvektív vagy orografikus emelés játszik közre ill. hány m magasan keletkezik,vagy a hó víztartalma sok vagy kevés,azért elõ kéne jelezni.Kevés letaposott havon -4 fokban veszélyesebb lehet a közlekedés mint 0 fokban nagy víztartalmú hó esetén.

