Sokkal korábbról, sokkal mélyebben gyökerezik a probléma!
Soha semmilyen iskolai tananyagban nem szerepelt a téma, pedig a földrajzórákon ezt kellett volna tanítani a "szubmediterrán, szubatlanti, szubalpin" állatságok helyett, beskatulyázva bizonyos térségeket a hülye helyre telepitett állomásaikról szerzett adataik alapján!
Hisz a légkör alsó 300 méterének alapos ismerete nélkül a klimatológia semmit nem ér, mert ebben a rétegben élünk, ez számunkra a legfontosabb, ha ezt nem ismerjük, akkor értelmetlen a légkör bármely részének vizsgálata, hiszen gyakorlati szempontból mindegyik végül ennek a kutatását szolgája, ha közvetetten is!
Sõt, a mezõgazdasági és kertészeti karon sincsenek tisztában sem a hallgatók, sem az oktatók ezen tényezõkkel, és ezen tényezõk kihatásaival, így nem is oktatják, pedig ha valahol kellene, akkor egy ilyen intézményben lenne rá szükség!
Nem csak mély völgyek, és meredek domboldalak vannak, hanem nagy kiterjedésû jobb vagy rosszabb kitettségû területek, ahol ezekkel az ismeretekkel ésszerûsíteni és optimalizálni lehetne az ott termeszthetõ növények termesztését, klímaigényeik szerint!
A helyes megoldás mi lenne?
laza
Ez egyelõre maradjon az én titkom!