Időjárási visszatekintő
Hasznos linkek
>> OMSZ állomáshálózata (2025 áprilisi állapot)
(Paluinak is)
Elõkotortam a jegyzeteim, melybõl néhány részlet kiderült.
1. Az Eötvös-parkban 1945-ig folytak mérések (nem tudni, hogy a kezdetekkor, 1885-ben is ott volt-e már az állomás), ezután a város déli részére telepítették át a mûszereket (kérdés, hova..), majd 1964 decemberében megszûnt ez az "éghajlatkutató állomás".
2. A "szabadhegyi állomás" 6 évig, 1938-1944-ig mûködött mint csapadékmérõ állomás, de ezek szerint hõmérsékletet is mértek. Tengerszint feletti magassága 121m (a szabadegyi Kakashegy 130-133m magas, az emlegetett "lapos" (most Adyváros lakótelepe áll itt) pedig 113-115m-en fekszik, vagyis az állomás domblejtõn állhatott. Ha ez így volt, akkor tényleg "érdekes" a -31.1°C, a lapályon -35°C is lehetett..?
3. A reptéren 1950-tõl mûködött szinoptikus fõállomás, majd ezt a 60-as évek végén költöztették Likócsra, ennek mûszereit pedig a közelmúltban (2007. jún. 1-én) Pérre, azóta Likócs automata állomásként üzemel.
4. Csapadékmérések folytak továbbá az Ipartelepeken (ma Gyárváros, Kandó Kálmán út környéke) 1934-1944 között.
Elõkotortam a jegyzeteim, melybõl néhány részlet kiderült.
1. Az Eötvös-parkban 1945-ig folytak mérések (nem tudni, hogy a kezdetekkor, 1885-ben is ott volt-e már az állomás), ezután a város déli részére telepítették át a mûszereket (kérdés, hova..), majd 1964 decemberében megszûnt ez az "éghajlatkutató állomás".
2. A "szabadhegyi állomás" 6 évig, 1938-1944-ig mûködött mint csapadékmérõ állomás, de ezek szerint hõmérsékletet is mértek. Tengerszint feletti magassága 121m (a szabadegyi Kakashegy 130-133m magas, az emlegetett "lapos" (most Adyváros lakótelepe áll itt) pedig 113-115m-en fekszik, vagyis az állomás domblejtõn állhatott. Ha ez így volt, akkor tényleg "érdekes" a -31.1°C, a lapályon -35°C is lehetett..?
3. A reptéren 1950-tõl mûködött szinoptikus fõállomás, majd ezt a 60-as évek végén költöztették Likócsra, ennek mûszereit pedig a közelmúltban (2007. jún. 1-én) Pérre, azóta Likócs automata állomásként üzemel.
4. Csapadékmérések folytak továbbá az Ipartelepeken (ma Gyárváros, Kandó Kálmán út környéke) 1934-1944 között.